Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Ännu en häst genom kraftfoderstation

Av morcraban - 23 september 2012 23:33

Rory fick testa kraftfoderstationen idag igen, in, åt och ut. Inga problem, däremot tyckte han att han kunde stå där inne tills det kom mer mat :P Kan ju inte påstå att han tycker att trånga utrymmen är läskiga, underbara häst! Mammas pojk!

Japp, idag fick jag i uppdrag att testa att få in stoet i kraftfoderstation. Hon hade tydligen bråkat rejält igår. Som jag säger ALLT går!

Sagt och gjort gick hon fint in, åt och fint ut. Inte utan protester, men jag vann diskussionen som vanligt :P
Hon var inte det minsta rädd, bara envis och van att få bestämma över människor. Men nej, inte med mig. Andra gången gick hon rätt in, utan diskussion. Redig tjej!

Min dator krånglar idag, inte ok! Efter ett 26 timmars pass så vill jag inte ha en krånglande dator, blir jobbigt att blogga och göra andra ärenden. Tur nog så har jag min iPhone, men i längden blir det jobbigt.

Sovdags snart, upp tidigt till stallet och jobba Rory innan jobb.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av morcraban - 1 juli 2016 13:45


Mycket har hänt sedan jag var aktiv här.    Vi har köpt en gård som vi renoverar, nya hästar och Rory är såld. Roligast av allt är att en av de nya är skulle man kunna kalla för Rory II eller Jr. De är galet lika varandra och dessutom en tred...

Av morcraban - 16 oktober 2012 22:35

Precis som det står i rubriken så går det runt i mitt liv de senaste veckorna. Spännande måste jag säga, men samtidigt stressande för att jag inte hunnit plugga. Måste lösa det!   Jobbet går fin fint och jag börjar få mer och mer ansvar. Dels har...

Av morcraban - 12 oktober 2012 23:04

På tisdagsmorgonen åkte jag ut med sadeln till stallet. Gjorde i ordning Rory och satt sedan upp för första gången sedan andra veckan i Juli. Den glädjen som han visade när jag började linda benen, visst förstod han vad som var på gång. Ridning! ...

Av morcraban - 5 oktober 2012 23:31

Shit! Dessa dagar har gått i ett, har knappt vart hemma och knappt hunnit med allt som skall göras. Två jobb, plugg och hästen. Nåväl, det bör väl delvis lugna sig något nu. I onsdags fick jag beskedet om att jag fått tjänsten jag sökte på behandli...

Av morcraban - 30 september 2012 23:12

Idag åkte jag ut till stallet på förmiddagen för att jag skulle jobba kvällen.   Rory var verkligen superfin i longeringen och allt stämmde till 100. Till och med fullt samlade galoppfattningar och galopp. helt klart ridklar! Om bara sårhelvetet ...

Presentation

Välkommen hit!

Kortfattat vad denna sida handlar om är hästar, dressyr, galopp och annat som hör till! =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards