Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Superfin!

Av morcraban - 30 september 2012 23:12

Idag åkte jag ut till stallet på förmiddagen för att jag skulle jobba kvällen.


Rory var verkligen superfin i longeringen och allt stämmde till 100. Till och med fullt samlade galoppfattningar och galopp. helt klart ridklar! Om bara sårhelvetet kan ge sig!?! 

Det såg dock riktigt fint ut, förhoppningsvis så var det, det "dolda" svallköttet som bråkade. Men det återstår att se. Har trott oss vara på sista vändan många gånger nu =/


Därefter var det dags för första testpasset på det eventuella jobbet. Gick riktigt bra, kändes det som iaf. Verkligen ett ställe som jag vill jobba på, kändes hur bra som helst. Blev förfrågad om jag kunne hoppa in och ta ett jourpass imorgon, 14 till 10 på tisdag. Javisst kan jag det =P Så ja, nu ska jag ta och lägga mig för att komma upp tidigt imorgon och ge mig av till ett fm pass på stallet innan jag går på jourpasset på det "eventuella" jobbet vid 14. Spännande! Har förövrigt ett pass på kommun 14,30-21,30 på tisdag. Så då lär det bli snabba vändor när jag kommer hem från jobbet. 


Hmm, blev rörigt där, men ja. Jag jobbar som vikarie på ett ställe, går intro på kommun för att jobba som vikarie där också. PLUS att jag testjobbar för en tjänst på ett annat ställe, som jag vart på ikväll och ska göra jourpasset på. Hoppas dock på att få den tjänsten, verkligen ett jobb jag vill ha och dessutom är det trevligt med ett fast schema på heltid =P


Nu - God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av morcraban - 1 juli 2016 13:45


Mycket har hänt sedan jag var aktiv här.    Vi har köpt en gård som vi renoverar, nya hästar och Rory är såld. Roligast av allt är att en av de nya är skulle man kunna kalla för Rory II eller Jr. De är galet lika varandra och dessutom en tred...

Av morcraban - 16 oktober 2012 22:35

Precis som det står i rubriken så går det runt i mitt liv de senaste veckorna. Spännande måste jag säga, men samtidigt stressande för att jag inte hunnit plugga. Måste lösa det!   Jobbet går fin fint och jag börjar få mer och mer ansvar. Dels har...

Av morcraban - 12 oktober 2012 23:04

På tisdagsmorgonen åkte jag ut med sadeln till stallet. Gjorde i ordning Rory och satt sedan upp för första gången sedan andra veckan i Juli. Den glädjen som han visade när jag började linda benen, visst förstod han vad som var på gång. Ridning! ...

Av morcraban - 5 oktober 2012 23:31

Shit! Dessa dagar har gått i ett, har knappt vart hemma och knappt hunnit med allt som skall göras. Två jobb, plugg och hästen. Nåväl, det bör väl delvis lugna sig något nu. I onsdags fick jag beskedet om att jag fått tjänsten jag sökte på behandli...

Av morcraban - 30 september 2012 15:23

På väg till det nya jobbet, uppdaterar mer ikväll :)

Presentation

Välkommen hit!

Kortfattat vad denna sida handlar om är hästar, dressyr, galopp och annat som hör till! =)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards